maanantai 20. toukokuuta 2013

alien summer

Kävin pitkästä aikaa kierrätyskeskuksessa, ja sinne saapuessani mietin, et tää matkahan on ihan lyhyt, miks muistin et se olis paljon pidempi.. Kotimatkalla tuli sellanen "ahaa" elämys; kyllähän se tie tuntuu pitkältä ja kiviseltä, kö raahaat neljää ratkeamaisillaan olevaa kirjakassia mukanas..

Kierrätyskeskuksen kirjahyllyt tuntu olevan tosi isosti pullollaan kirjoja, mut kiitos megaflunssani, en pystyny oikee keskittyy selailee kirjojen takakansia, vaan bongailin pelkästään tuttuja nimiä. Ilmaisosastolta nappasin mukaan pari tuntemattomamman kirjailijan kirjaa, sekä yhen kirjan, jota olin viime kerralla katellu, mut jota en aiemmin ollu raaskinu ostaa (ja nyt tosiaan ilmaseks sain, ihan paska diili). Otin myös Martin Cruz Smithin Gorkin puiston, joka mulla on jo entisestään, mutta jonka aion antaa jolleki broideista luettavaks. Sivistystä..
Ai, ilmaisosastolta löyty myös Tess Gerritsenin Jääkylmä, jonka luin pari vuotta sitten Thaimaassa. Huippua. Toi ei mun mielestä ollu Gerritsenin parhaimmistoa, mut ihan okei (etenki kö ilmaseks saa, hehe), mut toisaalta luin sen tosiaan Thaimaassa, lämpötilaa +38C, kun taas kirja sijottuu hyytävän jäätävän kylmään talveen (josta onneks on näemmä viimeinki päästy tääl Suomes eroon....), jote ehkä se johtu vaan siitä, etten yksinkertasest päässy kirjaan kunnolla sisälle. Tosin muistelen, et se juoni oli tosi löyhä ja kehno ja kirjasta jäi vähä sellane "kunhan tuli nyt vaan tehtyä" fiilis.
John Grishamin kirjoja tuli otettua ja ostettua taas muutama. Veljet -kirjan nappasin ilmaisosastolta, ja mietin muutaman hetken, et onks mulla tää, ja olin harvinaisen tyytyväinen, kö sitä kirjahyllyyn tunkiessani (oikeesti täyty tunkee se sinne, nyt heti se uus kirjahylly..!) totesin, että ei oo Veljet-kirjaa ennestään siinä hyllyssä.. Joop, ei menny kauaa, ko tuli sellanen "joo, ei oo kirjahyllyssä sitä kirjaa, mut mikähän se olikaan se Grishamin kirja, jota just eilen alotin lukemaan, ja joka makaa tossa keittiön pöydällä....." He.

Maeve Binchyltäkin löysin Italian illat. Binchy on siitä(kin) ihana kirjailija, et aina kö kelaan, etten enää löydä siltä kirjoja, mitä en oo lukenu, ni silti niitä vaan tupsahtelee jostain kierrätyskeskuksista ja fidoista ja mistä lie nenän eteen. Mun oli iiihan pakko jättää Grishamin kirja kesken, ja alottaa toi Binchyn Italian illat..

Marian Keyes
iäkin tuli napattua messiin, sit löysin Henning Mankellilta kirjan, jota en oo vielä lukenu!!! En oo ikuisuuksiin törmänny sen mulle tuntemattomiin kirjoihin, paitsi joihinki uusimpiin ja niihinki vaan kirjakaupoissa, eli voin kertoa, että olin aika happy happy joy joy ton kirjan johdosta.



Kävin myös yläkerrassa kattomassa, josko sielt löytyis viimeinkin täydellinen murokulhosarja mulle, mut edelleenkään siel ei ollu yhtään murokulhoa myytävänä. Buu. Varmaan kolmas/neljäs kerta, kö käyn siel ettimässä, pitänee pikkuhiljaa alkaa uskoa, et sielt ei tuu löytyyn niitä.. Oon siis muutaman kuukauden eläny kahdella Iittalan murokulholla (plus lapsen Hello Kitty-murokupeilla..). En vaan viittis tuhlata upouusiin kulhoihin rahaa, kö kumminki kyllästyn niihin alta aikayksikön.

Sen sijaan löysin taas mun mökkimukikokoelmaan pari uutta mukia, tosin mua alkaa pikkuhiljaa epäilyttää, raaskinko enää luopua noista mun mökkimukeista.. Oon siis keränny mökkiä varten valkosia mukeja, joissa on erilaisia kuvia/kuvioita, mut oon kyllä niin tykästyny suurinpaan osaan niistä, että että.. Ehkä mä vaan heitän kotoota noi kaikki värilliset mukit mökille, ja jätän noi valkoset mukit sit kotio. (Ostin ihanan valkosen mukin, jossa on oransseja retrotyylisiä kukkia, sekä mageen afrikkatyylisen gepardimukin).

Ja mun oli IHAN PAKKO ostaa ittelleni valmistujaislahja, se vaan huus mulle, että DRINK DRANK DRUNK AS FUCK.




 Toi ei kyl oo mitään erikoisen hyvää laatua, pelkään et noi pienet ruorit lähtee irti snapsilaseista, mut so fuckin' what ! Let's get wasted !


Ps. Mä vietin viime äitienpäivän töissä, joten Lanttu oli isänäidillään sen päivän. Sain äitienpäiväkortin pari päivää etukäteen, ja voin kertoa, et etenkin viimeinen lause lämmitti sydäntä ehkä maailman eniten. "Tykkään äidistä koska hän kuuntelee irlantilaista musiikkia." Tänään viimeks likka halus iltasaduks kuunnella Dolores Keanen Solid Groundia..
(Kortin kanteen oli piirretty minä vaaleanpunaisessa mekossa ja nilkkoihin asti ulottivissa mustissa hiuksissa.. Maailman kaunein kuva musta, mä väitän).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti